Det luktar bajs!

Jo, rubriken sätter ord på min första tanke när jag vaknade i morse; det luktar bajs. Jag öppnar ögonen, men vill snart stänga dem igen. På mitt golv, som jag för övrigt både dammsög och torkade noggrant igår, var det totalt nerbajsat. Lilla Ebba är bestämt lite lös i magen tror jag! Jag har märkt det ute, men inte såhär! Kissat hade hon också gjort. Mumma, precis vad jag vill ta tag i runt sju en söndagsmorgon. Ner på golvet och torka och skrubba, och sedan upptäcker jag att hon även varit uppe i min säng och torkat av sig - lycklig jag blev! Ilfart ner till tvättstugan för att se om det finns nägon tvättid redan idag, och tro det eller ej; för en gångs skull hade jag turen med mig! En ledig tvättid före midnatt; två timmar i en maskin - det blir perfekt! Under promenaden ser jag att hunden behöver en ordentlig rumptvätt dessutom, så vi får ta vägen förbi hundduschen innan vi går in igen. Upp och dra ur lakarn och påslakarn och ner i tvättstugan igen. Sen, till slut, kan jag komma in och göra iordning en efterlängtad, och välbehövlig frukost. Nu är det kemistudier som gäller, i väntan på att tvätten ska torka. Och min lilla bajsmaskin, hon ligger och sussar så sött i min soffa. Men, det luktar fortfarande bajs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0