Konkurrens om sängen

Jag vet att ni vill ha lite underbara bilder på min söta hund - eller hur? Igår när jag skulle gå och lägga mig var det upptaget i sängen; Ebba hade busat runt med täcket och somnat halvt under det. När jag lyfte bort fliken hon låg under tittade hon lite besvärat och nyvaket på mig, innan hon la sig i favoritpositionen, såg sådär mysig ut och lät sådär knorrande och gulligt och ville bli klappad på magen. I den där ställningen sover min hund ofta - och det ser så fruktansvärt komiskt ut! Hon får sovar var hon vill, och allt som oftast är det i sängen. Ibland ligger hon uppe vid huvudet, där hon har en egen kudde. Så brukar vi somna, med nosarna tätt intill varandra, men under natten flyttar hon oftast ner och kurar ihop sig intill mina ben - eller på dem. Det är tur att hon inte väger mer än vad hon gör!

Igår kväll fick jag en ras väldigt fina sms av min far precis innan jag skulle somna, vilket jag gjorde med ett varmt hjärta, en hund tätt intill mig och med en skön efter-träningen-känsla i hela kroppen - så skönt har jag inte sovit på massor med veckor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0