Sushi Yama

Sista lunchen innan flytten, alltså sista lunchen som jag kan få mamma att betala. Jag känner mig riktigt sniken och snål när jag erkänner att jag tog tillfället i akt att då köpa med mig sushi hem från stan när jag var inne för att köpa matlådor, kalender och lita annat smått och nödvändigt till flytten. Sushi är det absolut godaste jag vet, men jag har aldrig vågar mig på att göra det själv. Dels för att jag är den enda hemma som tycker om det, och dels för att det verkar läskigt svårt! Det får helt enkelt förbli en rätt som jag njuter av de gånger jag inte lagar maten själv. Mitt favoritställe ligger på Götgatan och heter Samba sushi - ett helt fantastiskt fräscht ställe! Dit hann jag tyvärr inte idag, då Ebba låg hemma och väntade på mig. Istället susade jag förbi Yama sushi i PK-huset, ett ännu oprövat ställe för min del. Serveringen såg riktigt fräsch ut och jag slog till på en stor sushi, hungrig som jag var! Tyvärr måste jag säga att personalen upträdde rätt snorkigt och nonchalant; de snörpte på munnen, suckade, smällde ner kvitto och kort på disken istället för att ge mig det och så vidare - inget trevligt bemötande alls. Till deras fördel kan jag dock säga att det gick väldigt fort att få maten, jag hann knappt ta mina bilder av stället!

Och så det som är viktigast, faktiskt; smaken! Den var okej. Inte mer, inte mindre. Det fanns en med någonting som jag tror var en musselröra, och den smakade ganska läskigt faktiskt. Med så många sushiställen runt omkring, för att inte tala om hela Stockholm, så tror jag att smaken måste hålla en högre standars för att det ska gå bra. För min del finns det en hel del andra ställen i närheten som jag kommer välja framför detta i framtiden. Ännu ett litet minus får de för den lite slarviga uppläggningen; tre av mina bitar hade de lagt i wasabiklicken, och dessa blev alltså väldigt starka och sushismaken gick förlorad. Men vem vet, det kanske var tanken med det hela?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0