Saluhallens café i Uppsala

Efter att ha varit och hämtat nyckeln till mitt studentrum ute i Ultuna åkte vi in till Uppsala för att få i oss lite mat. Saluhallen hade vi ätit på förut, så vi letade upp den och hittade till vår stora glädje en uteservering - och en generös meny! Min hungriga mage ville ha pasta, och mammas ropade på smörgås. Väldigt snabbt kom maten, och den smakade guddomligt! Pastan var perfekt kokt och serverades i en krämig, grönsakssås med räkor - och utan grädde! Jag njöt av varenda tugga där jag satt i solen vill jag lova! Mamma mumsade även hon glatt i sig sin lunch; en ciabatta med mozzarella och soltorkade tomater. Ett stort plus för den väldigt trevliga personalen och mysiga utemiljön på Uppsalas kullerstensgator i närheten av domkyrkan dessutom.


Efter maten tog jag ett varv inne i saluhallen. Butiker med delikatessutbud vad det gäller såväl fisk, te, choklad, ostar, italiensk, kallskuret med mera gav den riktigt lyxiga saluhallskänslan, men sommarvärmen och semestrar gjorde att aktivitetsnivån var något låg, och sortimentet skralt. Eller möjligen breodde det på stor åtgång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0