Myntavatten

Jag måste bara tipsa om ett enkelt och fruktansvärt gott sätt att smaksätta vanligt kranvatten - för lite variation! I studentpresent fick jag en kolsyremaskin av bror min, och den använder jag både flitigt och glatt! Men hur gott det än är med kolsyrat vatten så är det gott med en liten touch av någonting spännande. Naturligtvis går det lika bra med vanligt kranvatten, utan bubblor, också! Jag stoppar ner en kvist färsk mynta, i all sin enkelhet, i en flaska och låter det stå och dra en stund. Ett par gurkbitar tillsammans med myntan är också värt att testa - det blir väldigt friskt och läskande, och passar dessutom väldigt bra till maten - inte minst till gårdagens lammfärsbiffar! Jag är inget fan av alla de smaksättningar som finns att köpa - bara massor med kemikalier och socker, mycket bättre är det med ordentliga råvaror, speciellt från mammas koloni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0