En helt ny hund

Som  bekant fäller inte lagotton sin päls - vilket är en egenskap som matte uppskattar grovt hos Ebba! Det innebär ju å andra sidan en hel del skötsel - bland annat klippning. Jag har verkligen älskat den långa, lite smålockiga valppälsen som växte sig allt längre och längre. Den var oemotståldlig i alla lägen, inte minst när det blåste ute. Nu är den borta. Mellan tolv och ett idag blev Ebba en ny hund. Hon ser ut som en vuxen lagotto, det är helt sjukt! Jag känner verkligen inte igen henne, hon är verkligen som förbytt. Vi var hos en dam i Sollentuna med hundfrisering i ett litet hus på gården. En väldigt speciell människa vill jag säga - men duktig var hon. För att inte tala om hur duktig Ebba var! Hon var stilla och tyst och väldigt medgörlig, till och med klippare Karin var imponerad och förvånad över hennes fina uppträdande - då blev matte stolt! Pälsen föll i stora högar, och till slut låg det mer Ebba på klippborde och på golvet runt omking än vad som fanns i andra änden av kopplet jag höll i - kändes det som! Enligt Karin kommer Ebba även att få en lockig päls om några dagar, då jag kardat och tovat ut pälsen, samt givit henne ett redigt bad! Det blir ännu en intressant utveckling på pälsfronten. Dyrt var det dock; 600 kronor gick kalaset på - i fortsättningen är det jag som leker frisör när det blir dags, hur resultatet än blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0