Ebba och matte en solig morgon

Varje morgon är vi ute och knatar, hunden och jag. Minst en halvtimme, max en timme, helst ute i skogen - men ibland runt i bostadsområdet. Just nu är det superprio på inkallningsträningen, och då traskar vi runt i skogen, där jag kan ha Ebba lös, och så ropar jag in henne med jämna mellanrum. Hon är så duktig! Det går bara bättre och bättre, och jag blir så glad av det! Glad blir jag även av att bara se henne skutta runt av glädje, både i skogen och vid den traditionsenliga badningen hon får varje morgon. Vi går längs med Edsvikens morgonsoliga strandkant på skogsstigar där rötter, stenar och stockar avlöser varandra. Solen skiner värmande på oss, fåglarna kvittrar och vinden blåser lite sådär lagom - då känner jag att jag skulle vilja spara den känslan i en liten burk. På sätt och vis gjorde jag det idag, då jag äntligen kom ihåg att ta med mig kameran ut!

Det är ju inte alltid det är så här vackert väder och idylliska förhållanden på morgonen, bör väl kanske tilläggas. Igår öste det ner och isande vindar piskade oss hårt när vi tog oss fram längs med vattnet - men det gör liksom ingenting! Gummistövlar och en regnjacka, sen är det bara att njuta - för det gör jag verkligen. Jag njuter av att gå ut och promenera på morgonen, och jag njuter fem gånger mer av frukosten när jag kommer in. En stor balja te och hembakat bröd är det som gäller nu, men en tallrik yoghurt med underbar müsli eller en värmande skål gröt med spännande topping smyger sig in ibland - och det är det jag tänker på om det känns motigt att gå ut; hur mysigt det är att komma in, sätta sig i soffan med en god frukost och titta på Nyhetsmorgon med Ebba sovandes bredvid mig i soffan. God morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0