Ännu ett besök på Överjärva gård

Med besök från Hallsberg, i form av mors barndomsvän Margareta, tog vi oss igår till Överjärva gård för en lunch ute i de friska vindarna. För blåste gjorde det! Salladsbladen flög all världens väg, och ibland var det nästan svårt att föra ett samtal - men det gjorde inte lunchen mindre god! Alla bestämde vi oss för en pastasallad med kyckling och pesto, och det första jag konstaterade var att uppläggning, det kan dem! Allt såg väldigt gott ut, även om den där melonskivan envisas med att finnas där. Tyvärr blev jag lite besviken den här gången. Personligen är kall mat ingenting jag uppskattar; sallader med bulgur, pasta, potatis och likanande ska, enligt mitt tycke och min smak, vara varma eller ljumma - inte kalla! Det här blev dubbelt fel; förutom att pastan var kyld så var även kycklingen, som för övrigt var överdrivet smaksatt med någon sötsliskig marinad, kall. Nej, kallt kött är inte min melodi - så länge det inte rör sig om fisk eller smörgåspålägg. Annars var smaken på pestopastan, och salladen, väldigt god, men jag hade föredagit den ljummen - och utan den där läskiga kycklingmarinaden. Dessutom dröp rätten av olja; inte heller det ger några pluspoäng i min värld!


Trots denna miss är jag mycket förtjust i Överjärva gård med dess lantlig, mysiga småbyggnader, fårhagar och avskildhet. Ebba fann nya kompisar i en drös småbarn som tyckte att hon var fullkomligt bedårande - och vem gör inte det?! Dessutom fortsätter caféet samla poäng på sitt goda ekologiska kaffe, där obegränsat med påtår ingår och kaffet dessutom serveras i generösa muggar - i like it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0