Nike training club

Eftersom det inte blev någon spinning ikväll passade jag på att prova Nikes relativt nya tränings-app på iPhonen! Jag har haft den där i några veckor utan att det har blivit av att prova något träningsprogram, tanken har mer varit att ta det utomhus i sommar i samband med löpning. Då jag har ont och träningsvärk mest överallt var det magen som fick sig en omgång i ett Get focused-program; 15 minutersprogram med fokus på en muskelgrupp. I övrigt finns det program som är 30 eller 45 minuter långa och med lite olika mål och upplägg - kul när inspirationen inte är på topp! När ett program sätts igång startar tiden och sen talar en röst om hur mycket tid det är kvar, vilken övning som ska göras och lite tips att tänka på - och även när det är dags att byta sida i till exempel sidoplankan. Superbra! En bra grej är att kolla igenom övningarna på det aktuella programmet innan bara, för det finns ingen tid att fundera på i bytena - tempo, tempo!


När jag var färdig med min lilla miniträningfick jag läge att knäppa en rätt söt bild på Ebba och Swea; jag stängde vardagsrumsdörren för att inte Ebba skulle komma och vilja vara med och leka med matte på golvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0