Brödnyheter från Pågen!

Fö ungefär 1½ vecka sen fick jag meddelande om att det var dags att hämta ut ett nytt paket från Pågen! Då det var ett väldigt välfyllt paket denna gång så har testtiden varit lite längre än vanligt! I lådan fanns tre sorters matbröd; ciabatta, baguette och foccacia. De två första var förpackade i modifierad atmosfär och är därför perfekta att ha hemma tills det kommer oplanerat besök. In i ugnen med dem och de både smakar och doftar ljuvligt - perfekt till en pastasallad eller soppa! Foccacian skar jag upp och frös in i bitar och tog upp och tinade och värmde i ugnen när jag har ätit soppa för mig själv - varfagslyx vill jag lova!

En påse vaniljgifflar hade letat sig ner också! Den tog jag fram på morsdag när mor och bror var här; gifflarna gick hem lika bra, om inte bättre, än mina hembakade kanelbullar! Det får vi nog se som ett gott betyg...?

Tre förpackningar frukostbröd fick jag smaka på också; Pain de soleil som var ett oskivat bröd med lite småsyrlig smak då det var ett surdegsbröd. Helt makalöst gott! Bäst tyckte jag om det lätt rostat med fetost och soltorkade tomater på  och lite olivolja ringlad på toppen - supergott! Rågfranskan var ett mer traditionellt rostbröd som gör sig bra med smör, ost, skinka och en tomatskiva på kvällskvisten med en kopp te, eller hur man nu föredrar sina rostmackor. För rostas bör det, för att undvika den där njuka skumkonsistensen som jag tycker att orostat rostbröd har!

Till sist; fullkornsbrödet! Helt i min smak - jag gillar det här! Men jag måste ju säga att det påminner mycket om många andra fullkornsbröd, eller?

Bra jobbat pågen! Bortset från gifflarna, som jag av prinsipskäl inte vill köpa färdigbakade, kan jag absolut tänka mig att köpa hem samtliga varianter igen!


Kommentarer
Postat av: Emmie Söderström

Hej! Såg att du pluggar nutrition på SU. Är väldigt sugen på att söka det programmet, men behöver prata med någon som gått det. Om du ser denna kommentar får du gärna skicka iväg ett mejl till mig :)

2013-03-18 @ 21:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0