Köttfärs- och ruccolapasta

Efter en vecka i labbet, och därefter en vecka med egen studietid när andra halvan lekte labbråttor var vi idag tillbaka i föreläsningssalen. Det kändes minst sagt underligt, men samtigtigt lite skönt att vara tillbaka på "hemmaplan"! Efter en underbar start på dagen, vilken jag återkommer till senare, kände jag mig väldigt pigg och fräsch - nu kan jag dessutom allt om kolhydratsmetabolismen! Efter detta; hem till lilla hunden för lunchmatlagning!

Köttfärs- och ruccolapasta
1 portion, 10 minuter

1 portion pasta
130g köttfärs
3 champinjoner
1 liten gul lök
1 näve ruccola
½ dl grädde
soja
smör
svartpeppar
salt parmesanost


Koka pastan al dente. Finhacka löken och fräs den lätte och ge köttfärsen färg i en stekpanna med en klick smält smör. Skiva champinjonerna och lägg dem i pannan. Tillsätt grädden, och en liten skvätt soja för färgen skull, krydda med salt och peppar och låt puttra ihop. Blanda i den färdigkokta pastan och ruccolan. Låt stå någon minut och dra till sig och lägg sedan upp på tallrik. Hyvla där efter över lite god parmesanost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0