Drömmen om en hel familj

Jag har en såndär riktigt usel dag, en sån där då allt känns i botten och verkligen ingenting är bra - och då kan det ibaland kännas bra att klaga lite, även om det bara är en blogg som tar emot det.

All orka, lust och motivation för att göra något är totalt frånvarande, jag känner mig nästan sjuk på något vis. Samtidigt känner jag mig vidrig och misslyckad som inte gör någonting. Ond cirkel? En annan grej är att jag är så sugen hela tiden; jag vill bara gå och småäta, hämta något att äta, dricka eller tugga på. Inte vet jag om det är någon form av tröstätning, rastlöshet eller bara vanligt tragiskt sötsug. Och dessutom; jag hatar min kropp just nu.

Jag tror att jag ska avboka yogan och avreagera mig på ett dödligt svettigt spinningpass istället.

Kommentarer
Postat av: Anonym och oroad

Detta kan verka hårt men jag tror att det skulle vara bra om du fick prata med någon om dina tankar kring mat och träning. Jag känner igen så många av tecknen från mig själv, tomheten, att inte duga, pressen från överallt. Men mina kompisar och föräldrar slog larm och jag fick hjälp. Och jag tror att du antagligen blir arg när du läser detta, men jag gör det inte för att reta upp dig, utan för att jag är oroad.

2010-03-08 @ 14:36:26
Postat av: Helena

För allt i världen - glöm spinningpasset! Och tillåt dig vara småsugen (det känner alla ibland) och antagligen har du brist på något näringsämne. Hata sin egen kropp, känna sig misslyckad, fixerad vid mat och träning är varningstecken. Ta det på allvar! Stoppa det i tid...



Josefin, jag vet vad jag pratar om. Har haft äs i 3,5 och det är ett helvete (ursäkta ordvalet). Det tar låång tid att bli frisk. Dessutom för det med sig så mycket annat jobbigt. Det är inget man ens önskar sin värsta fiende. Anorexi, uns, ortorexi, kroppsfixering... det finns många typer.



Alla känner sig ibland nedstämda och har dåliga dagar, men gör man det ofta och alla dagar är dåliga kan det vara ett tecken på att man behöver söka hjälp.

Har ett bra boktips: Mattillåtet av Gisela van der Ster



Ursäkta lång kommentar och hoppas jag inte gick ut för hårt.



Ta hand om dig!

KRAM

2010-03-08 @ 17:51:24
URL: http://annahelana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0