Ugnsrotfrukter med avokadoröra

Lite orolig börjar jag faktiskt bli; min aptit har lämnat mig. Visst försöker jag äta som vanligt ändå, men jag blir inte hungrig, jag är inte sugen på någonting , nej, jag känner inte ens för att laga mat. Helt ärligt så vet jag inte hur länge jag orkar fortsätta äta som vanligt utan att känna för det. Må hända att det beror på att jag faktiskt är sjuk, men det blir ju inte bättre det heller. Igår var varken Maria eller jag hungriga, men jag plockade ändå ihop en middag för att inte tappa rutinerna. Rotfrukter i ugn och en svalkande röra av avokado blev det, och visst var det gott, men det kändes mest likgiltigt att äta iallafall.

Ugnsrotfrukter med avokadoröra
1 portion, 30 minuter

2 potatisar
1 gigantisk rödbeta
olivolja
flingsalt
1 avokado
100g lättkesella
1 tomat


Sätt ugnen på 225 grader. Skala rödbetan och potatisen och dela sedan dessa i klyftor. Lägg i en ugnsfast form, ringla över olivolja, strö över flingsalt och blanda om väl inna du ställer in det i mitten av ugnen. Dela avokadon på mitten. Mosa den ena halvan och blanda den med kesellan och lite flingsalt. Tärna den andra halvan och skär tomaten i klyftor. Potatis- och rödbetsklyftor dippas med glädje i avokadoröran och äts tillsammans med avokado och tomat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0