God morgon!

Här ringer klockan 06:00 på mornarna. Nyhetsmorgon slås på, och inom tio minuter är Ebba och jag ute i mörkret och kylan. Efter en riktigt skön och uppfriskande promenad, för det är det verkligen, på mellan fyrtio och sextio minuter i ett bra tempo kommer vi in - och gissa om jag är frukostsugen då! Efter att ha hurtfriskat så på morgonen, och för att klara mig fram till lunch är en ordentlig frukost ett måste - och dessutom är det, enligt mig, det godaste målet på dagen!

Favoritkombinationen just nu består av rågflingegröt med skivad banan, blåbär och kanel, små morotsfrallor med lite olika pålägg, såsom herrgårdsost, Bregott havssalt, Perssons ekologiska bokvedsrökta skinka, keso och avokado! Till det dricks en riktigt stor kopp med te av sorten rooibos vanilj - sedan klarar jag mig fint!

Vad äter ni till frukost?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0