Gnocchi med svamp och italienska tendenser

Med skakiga ben efter ett mycket tungt och skönt gympass snodde jag ihop en riktig fredagshöjdare ur mitt allt mer tomma kylskåp. Lite rester här och där, och vips så hade jag en middag jag blev väldigt nöjd med! En grej jag fastnat lite för är rå rödlök som får lite värme från övriga maten - det är riktigt gott! Oliver, körsbärstomater och smält mozzarella på det och man kan tro att rätt en är komplett. Så var inte fallet; champinjoner behövde jag bli av med - och smakupplevelsen var total, inte minst tillsammans med en skvätt vit tryffelolja.

Gnocchi med svamp och italienska tendenser
1 portion, 15 minuter

½ paket gnocchi
3 champinjoner
½ rödlök
½ paket mozzarella
körsbärstomater
svarta oliver
smör
salt
olivolja
vit tryffelolja


Skär svampen i stora bitar och stek den i smält smör till en härligt gyllenbrun färg. När det är uppnått; ta upp svampen ur pannan tills vidare. Koka gnocchin enligt paketsanvisningarna. Kyl den sedan i kallt vatten och stek sedan i olivolja i en stekpanna - även gnocchin ska få lite stekyta. Blanda i svampen, körsbärstomaterna och oliverna och stek tills allt är varmt. Skiva rödlöken tunnt, tillsätt den, salta lätt och ringla över lite tryffelolja. Blanda om, ta upp ur pannan och lägg upp i en djup tallrik eller skål. Riv mozzarellan, blanda i den och njut av hur den smälter tillsammans med det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0