Tentaplugget gör maten lidande

 Nej, mat är ingenting som får ta fokus nu! Lunchen höll jag på att glömma totalt, och till middagen hade jag inte planerat någonting alls. Det slutade med att det blev blodpudding även till middag, med ett stekt ägg och morot - ska det gå snabbt så ska det! Stekt ägg var det förresten väldigt länge sen jag åt - och gott var det! Att jag har tid att uppdatera bloggen får jag en del frågor om, men det gör jag på mina små mikropauser som jag måste ta. Längre pauser går till Ebba, och de minikorta till bloggen - några medellånga, eller fler långa, till matlagning finns det inte utrymme för! Det känns ändå som att det, sakta men säkert går frammåt här - men det är väldigt mycket som snurrar i huvudet. Alla funderingar på utbildningens vara eller inte vara, och så vidare, har jag lagt på hyllan, tills efter tentan - den behöver allt fokus nu. Det som snurrar är alltså kemi, kemi, kemi och åter kemi! Visst blandas det med lite saknad också; det har hänt två gånger nu att jag sett en vit bil parkera här utanför, och för ett ögonblick blivit ljublande glad och trott att det är mamma som kommit för att överraska, för att sedan fälla en tår och känna mig ensam. Men inte heller sådant kan jag låta ta tid - all tid är viktig och måste gå till böckerna. Trots all stess har jag ändå hunnit med två andra saker idag; tvättat Ebba och pratat med morfar. Han ringe i morse, och jag blev så glad! Först tänkte jag avvisa, med anledning av att jag var så stressad och satt och pluggade, men sen bestämde jag för att ta mig lite tid - och det ångrar jag inte. Micki fick lite telefontid igår; lite prat om ditt och datt, gamla minnen, handboll, träning och vad som händer här - åh vad jag uppskattade det! Hon berättade att hon kört sitt första body pumppass under dagen, och beskrev känslan hon hade i kroppen. Jag saknar just de passen fruktansvärt mycket, och jag blev nästan lite gråtmild när jag tänkte på hur gärna jag skulle vilja ha möjligheten att träna body pump här. Tänk vad härligt om de skulle ha det här på Friskis! Nej, nu är mikropausen slut för den här gången - åter till basbråksdiagram, reaktionshastigheter, jämviktskonstanter och logaritmekvationer, och en herrans massa annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0