Grönsaks- och korvpytt med couscous

En liknande rätt har jag gjort förut, men nu blandade jag inte ihop allting. Snabbt och enkelt när kylskåpsinnehållets ihopskrap börjar sjunga på sista värsen! Nu tror jag att jag har fått feber också, jag känner mig som en blandning mellan en tvättsvamp och en hackspettsattackerad trädstam - ni kan ju tänka er! Pluggat har jag gjort idag på lediga dagen, men det känns inte som att det spelar någon roll hur mycket jag försöker - det går inte bättre för det. Håll ut, bara 57 dagar kvar nu.

Grönsaks- och korvpytt med couscous
1 portion, 20 minuter

75g lammkabanoss
½ rödlök
½ tomat
1 röd paprika
100g broccoli
50g ostronskivling
1 morot
1 liten späd purjolök
färsk persilja
1 dl grönsaksbuljong
½ dl couscous
créme fraiche tomat och basilika
salt
olivolja
smör


Börja med att dela paprika, broccoli, ostronskivling, morot och purjolök i mindre bitar, den röda löken i klyftor och skär korven i slantar. Smörstek svampen några minuter, och tillsätt sedan de resterande bitarna. Tillsätt en halv deciliter vatten, salta och låt stå på medelhög värme i tio minuter - blanda om då och då. Koka upp buljongen och häll den sedan över couscousen - låt den sedan stå och dra in vätskan i några minuter. Hacka tomater och parsilja och blanda i couscousen tillsammans med en skvätt olivolja. Servera den färdigstekta grönsaks- och korvpytten tillsammans med couscousen och en klick crème fraiche med smak av tomat och basilika, även om jag fortfarande är emot denna typ av produkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0