En så bra lördag!

Ja, ni ser rätt; jag skriver någonting positivt! Den här dagen har faktiskt varit bra, riktigt bra till och med! I morse var Ebba och jag uppe och traskade tidigt som vanligt, och det var vindstilla, inget regn och inte snuskigt kallt - helt ofattbart. Efter en riktigt mumsig frukost, i sällskap av veckans avsnitt av Andra avenyn, tog jag mig en vända med laborationsrapporten, och sedan gick jag faktiskt ut och sprang - hör och häpna! Jag har inte sprungit på fyra veckor; jag har varken velat, orkat eller hunnit, helt enkelt. Men nu var jag ute, och det kändes faktiskt helt okej; inte alls lika urtråkigt som jag tyckt tidigare när jag sprungit här, och jag tycker jag höll ett väldigt bra tempo dessutom! Jag har inte hunnit mäta upp rundan ännu, men i en timme och två minuter höll jag mig sysselsatt iallafall, ute i ett grått men skönt höstväder! Tvättid väntade, vilket i och för sig inte är det roligaste att pyssla med, och en pasta och köttfärssås slängdes ihop till lunch.

Efter det fick jag besök! Mamma, efterlängtade och älskade mamma, kom hit. Vi åkte och fikade på Konditori Fågelsången inne i stan där jag avnjöt en smörgås med philadelphia och kalkon samt en kopp te med smak av yoghurt och citron - fantastisk kombination! Stärkta av detta tog vi tag i matinhandlingen - att det redan gått två veckor sedan sist! En ny, stor, stekpanna fick jag bidrag till - det är jag fruktansvärt glad över! Massor med fräscha grönsaker har jag också fyllt mitt utrymme i kylskåpet med, och billigare än vanligt blev det dessutom. Ebba, iförd sin söta reflexväst, och jag tog en kvällsrunda när vi kom hem, och efter det har jar lagat, avnjutit och värmt mig med en riktigt god höstgryta. Planen var att ta tag i resten av rapporten nu, men jag vill inte förstöra den här sköna känslan med plugg på en lördagskväll - imorgon får jag ju faktiskt en extra timme på mig, för jag gissar att Ebba och jag kommer vara ute "vanlig tid", alltså runt fem imorgon - huva!


Kommentarer
Postat av: Molly

vilken fin hund! :)



sv: jag betalade 20 kr på city gross :)



ha en fortsatt bra kväll.

2009-10-25 @ 21:40:19
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Molly

hej!

du kanske kan hitta kornblandningen på willys, om du har det där du bor :)

ha en fortsatt bra dag och vecka. kram

2009-10-26 @ 14:11:12
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0