Quornpytt med rödbetor, broccoli och fetaost

Idag skickade jag iväg ett mail till mor och far med lite av de ingredienser jag hade hemma och bad dem om ett förslag. Otroligt nog föreslog båda två att jag skulle woka broccoli och päron, och smaksätta med valnötter, fetaost och senap tillsammans med crème fraiche - vilket var ungefär alla ingredienser jag radade upp. Jag vgade mig inte på denna mycket udda smakkombination, speciellt fetaost och senap - hur tänkte ni där? Jag gjorde en egen variant; väldigt enkelt och snabbt - perfekt när varken matlagnings- eller matlusten finns. Den får gärna komma tillbaka till mig, annars kommer jag inte klara mig fram till julen.

Quornpytt med rödbetor, broccoli och fetaost
1 portion, 25 minuter

100g quorn
200g broccoli
200g rödbetor
25g fetaost
10 cm purjolök
1 dl havregrädde
1 skiva citron
olivolja
ruccola
svartpeppar
salt


Dela broccolin i små buketter, skiva purjolöken, skala rödbetorna och skär dem sedan i mindre bitar. Hetta upp olivolja i en stor panna, bryn quornbitarna några minuter och tillsätt sedan grönsakerna. Stek på dem några få minuter innan du häller i havregrädden och kryddar med salt och peppar. Låt småputtra i ungefär 15 minuter. Smula i fetaosten mot slutet och blanda om ordentligt. Vänd i ruccola och servera med en citronskiva på toppen.


Kommentarer
Postat av: MICKIS

Ja den är otroligt behändig att ha över bröstet. Och tro mig, den rymmer a-l-l-t! (och jag släpar ju på en del saker höhö)

Ibland har de tydligen kampanjer om att man som "mål" ska träna två gånger i veckan. Gör man det så blir man belönad med (i detta fall) antingen en ny väska eller en timmes gratis PT. Motiverar iallafall mig i dessa dar!

Kärlek till dig min kära söta och strålande blomma!

2009-11-28 @ 18:52:02
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0