Att älska bodypump!

Det var över två veckor sen jag tränade någon form av styrke träning sist, över en vecka sen jag tränade över huvud taget och ungefär tre månader sen jag gick mitt sista bodypumppass. För ett tag sen fick jag tre provträningar på SATS i min brevlåda, och jag har liksom bara skjutit det på framtiden. Idag kände jag att mitt dåliga träningssamvete behövde åtgärdas, så jag tog en av fribiljetterna, min träningsväska och cyklade in till stan - och det ångrar jag inte! Redan när jag gick in genom dörren kände jag att jag hade kommit rätt; till ett riktigt träningscenter! Personalen var så sjukt trevlig, jag pratade med flera stycken i olika omgångar - och hade kunnat stå där än längre. Men, jag skulle ju köra bodypump också! Jag var lite tveksam över vilka vikter jag skulle välja, men bestämde mig för att gå all in och köra på samma som jag gjorde sist - vågat! Döm av min förvåning när jag klarade det riktigt bra! Visst var det tungt, och varenda muskel i min kropp skakade som asplöv i en höststorm - men jag klarade det, och det var fantastiskt! Eftersom så lång tid gått sen sist så hade jag inte hunnit köra det här programmet, men det var helt okej - och jag njöt. När vi kom fram till maglåten meddelade instruktören att hon valde att köra låten från förra programmet, alltså det jag tränade hela sommaren. Då var jag i himmelriket, och fick underbara flash backs från söndagsträningarna med instruktör Frida på Nautilus i Solna. När strechinglåten rullade igång, och även den var från förra programmet, kom tårarna. Helt oförberedd var jag - gråta av träning?! Det var rena och skära glädjetårar - jag kände såväl igen den känslan; att ligga och stecha på golvet till den låten efter ett underbart bodypumppass. Min träningskärlek - välkommen tillbaka, jag har saknat dig!

Nog för att jag har ett kort på Friskis och svettis, men jag vantrivs verkligen där, och nu överväger jag helt ärligt att skaffa dubbelt medlemsskap - jag behöver det här. Jag behöver träning, och framförallt träning som jag mår bra av - inte den där fjantiga wannabe-träningen på Friskis! Med anledning av detta kan ni nu observera en uppdatering i min önskelista, som finns under mina Twitteruppdateringar till vänster på startsidan. I och för sig är det nästan under förutsättning att det löser sig med bostad innåt stan, men det måste det väl göra i vilket fall?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg. Jag vet inte varför men kanske för att jag brukar känna samma träningsglädje som du!



Jag tränade också på Friskis ett tag när jag precis flyttat till Linköping. Egentligen är det inget fel med det - där finns precis alla sorters människor, det är inte så högra krav på att man ska vara start och inte heller att man ska göra rätt. Det passar helt enkelt många och det är bra, men det passar inte mig. I höstas bytte jag till World Class och wow vilken skillnad. Jag behövde bara kliva innanför dörren så kändes allt så annorlunda. Träningsglädjen kom tillbaka! Friskis för mig är för oseriöst, klämkäckt och flummigt. Det är säkert ett bra sett för många att träna och jag är glad att det finns, men mig passar det verkligen inte. Det var bara jobbigt att gå dit och tramsa omkring. Nej, tacka vet jag mitt underbara World Class! Det är värt att träningskortet är lite dyrare. Om någon fäller en kommentar brukar jag kontra med att mitt träningskort inte ens kostar en liten del mot vad många studenter festar upp i månaden. Alla gör vi våra prioroteringar liksom :)



Jag måste bara fråga - har du tränat mycket bodypump? Hur är det? Jag har faktiskt aldrig tesat men det ser väldigt roligt ut och det verkar vara många som uppskattar det! Jag ska verkligen ta mig iväg på ett pass och prova. Har som mål att försöka köra igenom de flesta träningsformerna innan jul. Vi får senhur det går. Man hittar ju så lätt sina favoriter och kör gärna dem också.



Just det - LesMills, är det de passen du kör?



Hoppas du får en underbar fredag och orkar igenom mitt röriga inlägg!

2009-11-20 @ 06:52:24
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: karin

går det att sälja friskiskortet kanske? hur länge håller det?

2009-11-22 @ 20:48:30
URL: http://peckisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0