Spaghetti med ädelostsmakande köttfärssås

Jag tvingade mig in till stan för att utnyttja ännu en av mina friträningar på SATS idag. Noll ork och motivation, till och med för body pumpen, men jag känner att jag står inte ut med mig själv när jag inte tränar - jag får så dåligt samvete! Efter cykeltur dit och hem i ösregn, och ett pass som jag inte känner mig speciellt stolt över, fick jag mig dock en riktigt god middag! Det här är någonting jag kommer laga hemma i jul! Och brysselkålen har jag verkligen tagit till mitt hjärta; den får mig ändå att tänka lite jul. Igår var det senap och brysselkål som väckte mina sovande och frånvarande julkänslor, idag var det ädelosten och brysselkålen - pappa; jag vill ha brysselkål på julbordet!

Spagehtti med ädelostsmakande köttfärssås
1 portion, 20 minuter

1 portion spaghetti
125g nötfärs
35g ädelost
1 dl havregrädde
5 cm purjolök
100g fryst bladspenat
100g brysselkål
svartpeppar
smör
salt

Spaghetti med ädelostsmakande köttfärssås


Tina den frusna bladspenaten. Skiva purjolöken och fräs den i lite smör. Finfördela köttfärsen och bryn den lätt i några minuter innan du tillsätter havregrädden, svartpeppar och salt. Låt småputtra i fem minuter och blanda sedan bladspenaten och ädelosten smulad i små bitar. Lämna detta i fem till tio minuter. Koka spaghettin al dente och koka brysselkålen omkring sju minuter i välsaltat vatten. Lägg upp pastan i en djup tallrik, häll över köttfärssåsen och servera med brysselkål och lite sallad - småbladig mangold och babyplommontomater var riktigt gott till!

Kommentarer
Postat av: josefin

sv: haha jag ska nog börja med andra träningsformer.. jag är väldigt svag i hela kroppen och jag orkar inte länge. är skitnervös för spinning 60 min på torsdag, jag kommer vara död efter 5.

2009-12-08 @ 10:39:27
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Ja, jag vet inte. Just nu skulle jag bara vilja åka bort någonstans. Jag fick dock tillbaka tentan vi skrev förra måndagen och det hade gått superbra. Detta räddade verkligen min dag!

2009-12-08 @ 15:52:27
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0