Het kyckling- och avokadogryta med ris

Mild och len avokado bryts så fint av med het chili, så även i min kycklinggryta ikväll. Den pigga och lite småfräna ruccolan passar perfekt till, liksom det lite grövre basmatiriset från ICAs I love eco-sortiment, som jag hade till. Havregrädden, och även purjolöken, har jag fått en förälskelse för just nu, så det är flitigt återkommande ingredienser i min matlagning. Men misströsta inte, om du är av av de som inte förstått tjusningen med purjolöken - den är snart slut och jag ska klara mig i två veckor till, så det kommer snart nya ingredienser i listan! Den fruktansvärda bilden vill jag försvara genom att påminna om att jag inte ser vad jag fotograferar, efter Ebbas övergrepp på kameran...

Het kyckling- och avokadogryta med ris
1 portion, 30 minuter

1 portion basmatiris
1 kycklingfilé
1 avokado
1 dl havregädde
5 cm purjolök
4 babyplommontomater
ruccola
röd chili
smör
salt
soja

Het kyckling- och avokadogryta med ris


Koka riset enligt anvisningarna på förpackningen. Skiva purjolöken, finhacka röd chili efter smak och fräs detta sedan lätt i en klick smör. Tillsätt kycklingen och havregrädden, smaka av med soja och salt och låt sedan småkoka i ungefär 15 minuter. Halvera tomaterna och lägg i dem tillsammans med avokado skuren i bitar när ungefär fem minuter återstår. Servera basmatiriset med kycklinggrytan och gärna lite ruccola!

Kommentarer
Postat av: MICKIS

Vetinte riktigt om jag anser att detta jubel runt I love eco-sortimentet är helt okej Jossan. Jag blir lite purken i själen!

Däremot att du uppskattar Saltå's sortiment. Det värmer hjärtat mitt!

2009-12-05 @ 00:29:04
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0