Kycklingfilé fylld med chèvre och soltorkad tomat

Lite lyx sådär på en måndagslunch efter ett tolv kilometers löppass smakade fint. Nu när dagarna då jag inte själv bekostar maten är räknade passar jag helt fräckt på att äta upp mig på lite dyrare köttvaror; snål som jag är finns risken att tillexempel kycklingfilé blir ytterst sällsynt i min meny framöver. Dessutom fanns det bara en liten ensam filé kvar i påsen - lika bra att passa på när jag äter ensam - eller hur? Den stora couscousen, moghrabiah, fick agera tillbehör, tillsammans med en spännande sallad uppiffad med bland annat kapris och råriven kålrabbi - man får inte vara rädd för att testa nya kombinationer, och det här var riktigt gott!

Kycklingfilé fylld med chèvre och soltorkad tomat
1 portion, 30 minuter

1 kycklingfilé
1 skiva chèvreost
2 oltorkade tomater
1 portion moghrabiah
bladspenat
kålrabbi
kapris
svarta oliver
körsbärstomater
olivolja
valnötter
salt
svartpeppar
crema di balsamico

Sätt ugnen på 225 grader. Skär ett snitt, på längden, i kycklingfilén så att den får en ficka. Stoppa där in osten och de soltorkade tomaterna och peta in så gott det går - så att inte allt för mycket rinner ut när osten smälter! Salta och peppra kycklingen och ställ in den i mitten av ugnen i en ugnsfast form. Koka moghrabiahn enligt anvisningarna på förpackningen. Råriv kålrabbin och blanda den med bladspenaten, oliverna, kaprisen och valnötterna. Tillsätt lite olivolja och rör om. Halvera tomaterna och lägg dem sist på tallriken. Avsluta serveringen med att snabbt ringla över crema di balsamico i ett valfritt mönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0