Pågens Veteklämmor

Då har vi nått fram till den sista brödsorten i den här leveransomgången från Pågen; Veteklämmorna. Ännu ett ljust bröd, vilket som bekant inte är det jag väljer i första hand. Det här brödet är ett portionsbröd som är ganska tjockt, litet och knubbigt i formen; skönt att hålla i handen och lätt att ta med sig utan att det går sönder. Smaken var det egentligen inget fel på, men både mamma och jag var eniga om att det var lite degigt - men hellre det än torrt enligt mig! Vi tog oss väl an hälften av dem var ungefär, och mina åt jag till frukost efter mina morgonträningar, med smör, ost, rökt skinka och gurka. Helt okej, men jag vill nog ändå ha mer tuggmotstånd och mustighet! Sådana här ljusa, mjuka bröd förknippar jag med barndom; frukost med en ostsmörgås som doppas i varm choklad, eller matsäckssmörgåsar på en vinterpromenad på isen med mamma. Min bror äter så gott som uteslutande bröd liknande dessa, åt polarbröds/hönökaka-hållet, och det är det vi åt även som små. Så visst, testandet av den här påsens innehåll har glort mig lite nostalgisk, och den upplevelsen tackar jag för, men det är nog ingenting jag kommer köpa hem själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0