Pågens Lingongrova special

Godmorgon! En föreläsningsfri dag ligger framför mig, och planen är att den ska utnyttjas till max i studiernas teckan; laborationsrapport och uppstart av tentapluggningen - det låter det va? Dessvärre såg jag att det är massa skidor på TV senare, men det problemet ta vi då. Multi-tasking? Innan jag sätter igång tänkte jag fortsätta beta av innehållet i brödpaketet från Pågen som jag fick hem förra veckan!

Lingongrovan är ju onekligen ett populärt och väldigt omtyckt bröd! Jag har hittat det hemma hos morfar och Inga de senaste åren, i Mickes frukostpåse på föreläsningen varje morgon, hemma hos ett antal vänner och bekanta och i många människors kundkorgar och vagnar i mataaffären. Nu har Pågen tagt fram en variant, som ska vara lite nyttigare! Det är mindre socker i, mer lingon och hela rågkärnor i. Jag tycker om lingongrovan som den är, men den här varianten tilltalar mig mer! Den ligger helt i linje med mina personliga preferenser om att minimera det tillsatta sockret i färdigprocesserade varor och öka fullkornsinnehållet.

För mig ha den här påsen gått åt till dubbelmackor på förmiddagsfikat i skolan, som frukostsmörgås i soffgruppen på SATS när jag har tränat på morgonen och som ett mellanmål på eftermiddagen. Smör, ost, skinka och gurka har ackompanjerat vid samtliga tillfällen, förutom nu på morgonen när sist skivan avnjöts med keso, skinka, avokado och en nypa flingsalt - kalasgott! Ett litet minus dock för att det krävs en låda för transport i väska om man önskar en hel smörgås - brödet är ju ganska tunt och skivorna långa, så de bryts lätt, men det känns som en bagatell i sammanhanget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0