Maximera dagen!

Den start på dagen, som jag nämnde igår, innebar uppstigning i ottan. Den innebar morgonträning! I gymnasiet, och även i slutet av högstadiet, hände det då och då att jag tränade på morgonen för att hinna med alla pass när vi spelade med två olika lag, och bland för att få en ledig kväll om det var handbollsfritt. Jag minns att jag tyckte om det och att det för mig var ett väldigt bra sätt att starta dagen på. Sen ebba kom in i mitt liv har jag sett mornarna som vigda för hundpromenader, och sett det som en omöjlighet att träna då - men det har det blivit ändrnga på!

Klockan ringer 05:20, och så dags är hon ganska tacksam över att bara behöva gå utanför huset och vända - även hundar kan vara morgontrötta! Jag drar på mg träningskläderna, äter en yoghurt- och kesellablandning med bär och havregryn som står och väntar på mig i kylskåpet och sedan tar jag mn färdiggjorda smörgås och färdigpackade väska och ger mig väg - hur enkelt som helst! När träningen är slut hinner jag gott och väl duscha och göra mig i ordning, och därefter sitta i någon trevlg soffgrupp, eventuellt med Nyhetsmorgon på en TV, och äter min andra frukost med smörgås och protendrink, och en frukt om jag är hungrig. Efter det är jag lugn och harmonisk, vaken, pigg och redo för föreläsning!

Den största anledningen till att jag byter ut några timmars morgonsömn mot att träna är att jag har hela eftermiddagen och kvällen fri och jag hinner därmed läsa och plugga allt som behövs, utan att stressa eller att behöva sitta halva natten. En annan anledning är att det är mindre folk; igår morse var jag på BodyPump i en lagom befolkad sal, istället för i en där det knappt finns utrymme för de utfallssteg som ska utföras - vilket är bruklgt på eftermiddagar och kvällar såhär tätt inpå nyår. Den sista anledningen, förutom att jag faktiskt tycker om att träna på morgonen, är att jag vill träna mer! Dagarna räcker inte till för all träning jag vill bedriva, och genom en successiv ökning, mycket god planering och med hänsyn till kroppens signaler finns det möjlighet att lägga in mer träning på eftermiddagen!


Mina underbara spinningskor som var med mig imorse!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, morgonträning är ju så underbart! Jag älskar det verkligen. I morgon ska jag bjuda min kropp på morgonträning tror jag allt! :)

2011-02-15 @ 13:52:20
URL: http://inaction.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Det blir nog lite morgonstyrka tror jag.



Härligt! Jag körde för henne på BBC förra året. Hon är riktigt duktig. Angående kläderna så fick vi en löparjacka från Nike samt två träningströjor från Craft. Blir det BBC för dig? Du kommer få grymt roligt i så fall!

2011-02-15 @ 20:47:23
URL: http://inaction.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0