Vi minns Köpenhamn, mamma och jag

Min plan var att lägga upp en liten reseberättelse, med tillhörande matfotografier, efter min och mammas miniresa till Köpenhamn. Nu har det gått skrämmande 1½ månad och jag har bara inte kommit till skott! Nu tar jag mig i kragen, verkligen; jag vill att ni också ska få se vad som finns att hitta i Köpenhamn, en stad som jag för övrigt har blivit totalt förälskad i! Allderles för mycket pengar gick på shopping, även om vi hamnade mitt i "50-70% på typ allt"-ruschen, och med hur mycket fina grejer som helst kvar! Nyhavn är helt fantastiskt att strosa runt i en solig sensommarkväll med alla glada människor, goda dofter från restaurangerna och vackra vyerna av gamla hus och vatten. Restaurangerna hade väldigt snarlika menyer; stek, smörrebröd, sallad, panerad fisk och kanske någon hamburgare, vilket kändes lite tråkigt, men vi lyckades ändå hitta en härlig variation! Och fikade gjorde vi; muffins är ju min grej, och mamma hittade en hel del smarriga pajer att kalasa till! Till Köpenhamn ska jag snart igen, och då ska jag ta med alla reportage från mina mattidningar också! Det var de som hade inspirerat till resan från första början, men i all packstress blev de kvar hemma - mycket synd!


 
 


Kommentarer
Postat av: Arthur

Fy fan va fet du är ditt äckel!



Usch!



Så som du ser ut så borde du skippa hamburgaren.

2010-09-30 @ 12:27:11
Postat av: M

tackar! ;D

2010-10-16 @ 16:24:41
URL: http://maamari.blogg.se/
Postat av: Eva

Har hittat hit via länk från PT Pelle

2010-10-25 @ 09:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0