Omelettpizza

När jag är ensam hemma på lunchen och inte har några rester att jobba med brukar det allt som oftast stå helt stilla i huvudet; klockan bara går, jag blir allt hungrigare och tröttare och blodsockernivån bara sjunker medan jag står och glor in i kylskåp och skafferier. Värdelöst. Döm då av min lycka när jag nu har hittat en snabb och enkel lunchrätt som det nästan alltid finns ingredienser till! En stekpanna som tål ugn är ett måste får det här receptet, men med andra redskap går det säkert att experimentera fram någon annan lösning! Det här skulle även kunna kallas för en LCHF-pizza, men då jag inte är någon stark annhängare av den dieten, kompletterade jag med några smörgåsar för att få mina kolhydrater!

Omelettpizza
1 portion, 20 minuter

2 ägg
½-1 dl mjölk
färsk bladspenat
75g fetaost
röd pesto
keso
svartpeppar
salt
smör


Sätt ugnen på 250 grader. Vispa ihop ägg, mjölk, salt och bladspenat. Smält lite smör i en ugnstålig stekpanna och häll sedan ut omelettröran i den. Stek tills ovansidan stelnat lite, lite granna. Klicka ut röd pesto, smula över fetaost och klicka ut lite keso om du vill (det smälter ut väldigt gott, men det går lika bra utan om det inte finns hemma). Ställ in stekpannan i ugnen i 10-20 minuter - tills osten börjar få lite lätt färg helt enkelt! Skär i pizzaslicear och ät tillsammans med sallad och smörgås, om du vill få i dig lite mer kolhydrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0