Gilla läget.

När jag kom till SATS idag möttes jag av en skylt som meddelade att vattnet var avstängt för renovering av rören i hela byggnaden. Okej, tänkte jag innan det sjönk in och insikterna slog mig en efter en; ingen dusch - PANG! - ingen dricka på träningen - PANG! - ingen proteinshake efteråt - PANG! - ingen toa - PANG! Inga pengar till inköp av en flaska vatten hade jag heller. Medan jag går och grunnar på hur detta ska lösas gör jag nästa upptäckt; Jag har glömt både strumpor och sporttopp. Resultat: träning i vanlig BH samt utan strumpor, vilket gav blåsor under hela fötterna - skönt! Trots dessa förutsättningar var passet underbart - och naturligtvis svettigare än vanligt, eftersom jag varken kunde dricka eller duscha...

Mamma fick snällt ställa in sina koloniplaner och hämta upp mig, och tur var det - annars hade jag svimmat någonstans på vägen. Väl hemma möttes jag av ännu en mindre angenäm upptäckt; Ebba hade snott fyra av mina nybakade frallor, vilka mamma hade placerat lite för nära diskbänkskanten för att svalna.

Efter en sådan kväll var jag inte kapabel att laga mat - vi köpte pizza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0