Cats and dogs.

Ebba har en kärlek till att äta; hon äter allt hon hittar ute, såväl fimpar och glasspapper och frökapslar och bajs, och hon har blivit en mästare på att sno mat - framförallt bröd - från våda bord och bänkar. I morse tog hon mammas frukostbröd, och nu hörde jag nyss en duns ute i köket. Direkt förstod jag vad det handlade om; Ebba hade tagit den halva råglimpa som låg på bänken för att tina. Jag ruschade ut dit - en ordentlig avhyvling skulle hunden få! Det låter grymt, men det är ett måste; jag tar henne i kinderna och lyfter upp henne på bakbenen, hukar mig över henne, spänner blicken i henne och bratar dovt, argt och förmanande tills hon slappnar av och ger sig. Vad det kostar? Mina händer och underarmar! Ibland ser det ut som om jag skulle gått loss med ett rakblad eller liknande... Vad det ger? Hon förstår väldigt fort vad det är som gäller, och hon mår bättre som hund.

Idag fick jag hjälp med denna uppläxning; min katt Swea är inte sen att hjälpa sin matte! Hon hoppar på Ebba bakifrån med tänder och klor medan jag håller. Hon passar väl på när hunden inte har en chans i världen att ge tillbaka. Då tycker jag nästan lite synd om Ebba!

Nu, med en ömmande högerhand och en bultande tumnagel, fortsätter jag med mitt arbetssökande!

Kommentarer
Postat av: MICKIS

Combat OCH box?!



Knåda deg, det lät ioförsig lite småspännande. Så länge man inte blir kladdig och äcklig!



Rent hypotetiskt beror det på när. Jag kan ta mig en titt på hur veckorna ser ut i sommar!

Love<3

2010-05-31 @ 10:48:01
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/
Postat av: MICKIS

Ja, jag såg det men blev ändå lite orolig hehe



Åhå! Det låter ju jäkligt nice! Kollar lite nu faktiskt. Finns ju en hel del! Sedan att man själv är lite kräsen.. Det går att sålla (solla?) bort en del!



Jag jobbar v-a-r-j-e dag. Pappa vill dessutom att vi ska övningsköra innan. Får ont i huvudet att bara tänka på det mjusch!



Pussasasas<3

2010-05-31 @ 11:09:46
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0