Apa.

Fullkomligt värdelös kväll var det här! Mor i Örebro och bror på Gröna lund - då hade jag sett fram emot att njuta av sushi och hyrfilm tillsammans med Ebba efter ett härligt BodyPump-pass. Träningen gick som planerat, men sen kunde jag lika gärna ha gått och lagt mig. Efter att ha knatat runt halva centrala Stockholm för att hitta "det bästa sushistället" gick jag till något som jag mindes att jag uttalat mig väldigt gott om någon gång när mamma hade köpt med sig hem. En jobbig hemresa, utan att det egentligen hände något särskillt, upp och lämna mat och träningsväska och hämta klubbkortet till hyrbutiken, iväg för filmval, hem och ut med hunden och sedan upp igen - äntligen mat och film! Antiklimax; bara laxbitar i min blandade sushi, och en avokado. Ingefäran var döstark och sojan hade jäst. Alla bitar bara ramlade isär och smakade ingenting alls. Som jag hade sett fram emot det! Filmen, Julie&Julia, motsvarade inte alls mina förväntningar. För att döva min ångest över alla fel tassade jag ut i köket och hämtade mig en skål glass. Nu får jag sota för det också; laktosmagen gör ont och bråkar med mig.

Bror kom hem nyss. Jag hade snällt bett honom att skicka ett sms när han begav sig hemåt, så som jag fick gör när det begav sig, på den gamla goda tiden, men det struntade han helt enkelt i - han "glömde". Efter min kväll var det inte långt till tjaffs om det naturligtvis.

Nu ska jag gå och ta ut min ilska och besvikelse på disken som har lämnats åt mig. Sen ska jag ta en lång kvällspromenad med Ebba, för att krama ur den sista vreden. Har det inte lagt sig imorgon bitti är det BocyCombat som gäller för mig - vare sig jag har lust eller inte.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch, jag hatar sådan dagar. Speciellt när man sett fram emot att få lyxa och bara ta hand om sig själv, då har man liksom laddat upp för att fylla på med energi och så blir bara effekten den motsatta. Jag hoppas att dagen i dag blir bättre för din del! Annars är det, som du säger, bara att försöka träna ut ilskan.

2010-05-29 @ 08:46:46
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0