Nostalgi

Den lår mig titt som tätt, nostalgikänslan. Det som frammanat den denna gång är att jag sitter och läser i min gamla blogg. Jag började med min gammelgamla blogg som jag hade i nian. Där haglade de riktigt elaka kommentarerna från mina läsare tätt - inte konstigt att mitt självförtroende varit rejält stukat från och till. Nu har jag kommit till den blogg jag hade under i princip hela gymnasietiden och den får mig att minnas allt; det tunga skolarbetet, alla träningar och matcher, smärtan jag kände i kroppen och hur jag slet mitt hår inför högskoleansökan. Det jag även får se glimtar av är handbollen, alla träningar och matcher, glädjen över en ledig stund, glädjen över ett bra resultat och, naturligtvis, skolan och alla klasspojkar - herrejävlar vad jag saknar er grabbar!

Jag blir nästan lite kär i mig själv av att läsa min gamla gymnasieblogg!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Visst är det härligt!? Jag började blogga sommaren mellan tvåan och trean på gymnasiet och brukar gå tillbaka och läsa i min. Man blir lite lätt nostalgisk av det!

2010-06-11 @ 08:19:04
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad heter dina förra bloggar?

2010-06-11 @ 10:01:33
Postat av: Emelie

Tack för ditt kloka inlägg. Jag älskar också vegetariskt något fruktansvärt, men det funkar liksom inte längre. Kroppsmässigt känner jag att detta verkligen var rätt beslut, men huvudet spökar fortfarande en del. Som du sa så kommer nog även det att ge sig med tiden.



Måste även säga att du inspirerar mig en del nu när jag försöker lära mig att laga kötträtter. Du har många bra recept!

2010-06-12 @ 17:57:34
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Usch, det är så jobbigt när man hamnar i det stadiet. Skönt att mamma har tagit över matlagningen ett tag. Din inspiration återkommer nog ska du se. Dina recept är underbara!



Jo då, det rullar på. På träningsfroten är kroppen evigt tacksam för att jag börjat äta kött igen. Speciellt i styrketräningen är det en stor skillnad. I övrigt är det bara bra. Är trött efter en tung termin, men nu börjar allt kännas riktigt bra igen rent studiemässigt. Nu är jag glad att det är sommarledigt. Åker till Frankrike om en vecka och sedan väntar det sex veckors sommarjobb.



Hur ser din sommar ut? Börjar du känna vad du vill göra till hösten?

2010-06-12 @ 20:11:25
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Då håller jag tummarna för antingen jobben eller att du kommer in på utbildningen. Var det ekonomi du sökt?



Jag läser "Män som hatar kvinnor". Har faktiskt inte gjort det än just för att jag faktiskt nästan aldrig har tid att läsa och när jag väl gör det brukar jag välja andra former av böcker. Kan dock säga att den är bra. Rent stilistiskt är den inget att hurra över, men den funkar bra när man bara vill ha tidsfördriv och inte anstränga hjärnan för mycket. :)

2010-06-13 @ 17:15:53
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0