Blogga från jobbet?

Visst antyder rubriken på att jag frångår mina principer just i detta nu, men jag känner att jag gör det med ett relativt gott samvete ändå! Sen jag rullade in här på SATS i Vällingby centrum vid 06:15 i morse har jag sett till att hålla mig sysselsatt mest hela tiden, trots skaran inräknade besökar hittills endast är sju; jag har möblerat om lite här, fyllt på alla kylar till bristningsgränsen, pysslat med beställningar och fixat schemat för nästa vecka. Lite stor känner jag mig allt med makten att bestämma över arbetsschemat! Detta får alltså stå för någon form av mikropause innan jag slutar för dagen vid tolv!

Uppdateringen här är under all kritik, och jag har nästan skämts lite för det. Matrutinerna har varit totalt omkastade då jag har stängt centret i två veckor och inte har lagat någon mat nästan alls, och det känns inte som att jag har gjort så mycket annat heller! Datorn har vilat, och extra mycket nu när jag har en ny vän i form av min iPhone, efter att ännu en telefon har övergett mig.

Det sociala har jag fått via jobbet; kundkontakter och personalkontakter. En av de senare har, som en del av er hört, utvecklats till mycket mer än så! Kärlek på jobbet kan man ju ha delade meningar om, och jag får höra allt, men det här kan inte vara annat än rätt. Naturligtvis handlar det väl om att jag har kommit i balans på flera plan, men jag vågar nog säga att jag aldrig tidigare har mått såhär bra!

Sats logotype


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0