Andra advent

Adventsstämningen är total här - och jag stormtrivs, trots vidare trassel och trötthet efter all sjuka. Dagen till ära tog lilla mor sig en dagstur till Örebro för att gå på julbord med mormor, och jag måste erkänna att jag inte hade tackat nej till att följa med om jag fått frågan! Nu är mamma hemkommen, och mycket mätt! När hon kom innanför dörren möttes hon av en pepparkaksdoft och brast ut i ett uppskattande utrop. Något senare kom nästa, mer beundransvärda, läte; hon hade funnit mitt resultat av dagens projekt. Jag har lekt byggingenjör idag, och byggt ett pepparkakshus! Halva degen blev kvar efter pepparkaksbaket förra helgen, och framåt eftermiddagen fick jag för mig att baka ut den. Att baka det vanliga, lite hjärtan och stjärnor, var den ursprungliga planen, men när tanken om ett pepparkakshus slog mig verkade det långt mer lockande! Fram med papper och penna för mallritning, en snabbis till Konsum för inhandling av takplattor (varför har inte riktiga hus färgglada takplattor?) och sedan var det full rulle i över tre timmar framöver. Resultatet är ganska snett, taket sitter löst och första omgången glasyr blev allderles för lös - men herregud vad jag tycker att det blev gulligt, mitt allderles egna pepparkakshus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0