Tre koppar kaffe

Ett medlemsbrev från Axa Sports club trillade in i min mailinkorg och där kunde jag läsa om medlemsrabatter på anmälningsavgifter på en rad olika tävlingar och lopp i sommar. Sen tidigare har jag varit sugen på Lidingö tjejlopp 26 september och tjejmilen 5 september, men nu hittade jag en tävling, tuffare än alla andra, som jag verkligen tror att jag ska anmäla mig till; O-ringen challenge 24-30 juli! Redan förra året fick jag ett riktigt sug efter att orientera när O-ringen gick av stapelen, och det här låter super; fem etapper, precis som för de "riktiga orienterarna", men här är själva orienteringsmomentet lite lättare, även om löpningen är tuff. Jag tror faktiskt att jag ska anmäla mig, bara för att ha någonting att skita mot - men det vore ju helt klart roligare att göra det tillsammans med någon.


Lerlöpning i Ursvik våren 2009


På tal om löpningen; jag har inte sprungit min premiärrunda ännu. Mina skor är trasiga, utnötta och, tro det eller ej, för små! Detta gäller dock även mina vardagsskor och inneträningsskor, så jag vet inte riktigt vilket inköp jag ska prioritera - jag har inte råd med det här. Jag vet bara att mina fötter gör ONT, och att jag vill ut och springa!


Trasig skit, 2010


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad roligt med orientering. Med tanke på mitt otroligt underbara lokalsinne, som du vet, så tror jag dock att det är säkrast för mig att hålla mig till lopp med utmärkt bana.

2010-04-28 @ 23:12:22
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0