Pastafavorit!

Tri colore från Saltå kvarn har läng haft en väldigt säker plats på min pastatopplista, men nu har jag funnit en riktigt värdig utmanare! AXA Fiber Hjärtas fusilli kvalar in med en kompakt kärna med lagom tuggmotstånd och många och täta varv med de omgivande vingarna. Mycket sås samlas upp, och smaken på själva pastan är, enligt mig, perfekt! Dessutom är den ju billigare än min Saltå kvarnfavorit.

Sortimentet från AXA Fiber Hjärta innehåller lösliga fibrer (betaglukaner) från havre, havrekli och havreextrakt med egenskaper som är bra för att hålla kolestreolvärdet i schack. När jag bjuder på Saltå kvarns produkter gör jag det med ett gott ekologiskt samvete - vilket känns kalas, men att bjuda mina nära och kära på en pasta som värnar lite extra om deras hälsa gör jag men ännu lite godare samvete, och varmare hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0