Påskägg.

Påsken är ingen högtid som jag uppmärksammar eller känner någonting särskillt för - lite påskinspirerad mat, om lusten faller på, kanske något litet godisägg till någon jag tycker om och eventuellt lite extra ätande av hårdkokta ägg. Att måla ägg är nog den enda traditionen vi har, mamma och jag, och idag, såhär på annandagen slog vi slag i årets kreativa stund. Pillipill och småttismått; mina blev väldigt detaljrika! Ett med tre små sagofeer på, och ett med djur; En flaminho, en giraff, en flodhäst, ett lejon och en tiger med två små ungar. Mamma satsade på ett med mönster, och ett med fåglar innan hon gick över till att pyssla smycken. Nu ska jag knarka alvedon - mina ögon och mitt huvud tyckte inte om det där - när kommer mina glasögon?




Kommentarer
Postat av: Hanna

WOW! Imponerande!!

2010-04-06 @ 10:52:06
URL: http://ignitoon.blogg.se/
Postat av: Molly

vad duktig du är på att måla :) jätefina ägg. hoppas att du mår bra. ha det fint :) kram

2010-04-08 @ 14:04:54
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0