Kramp i hjärtat

Micki har en bilddagbok, och jag har ägnat lite tid åt att spana igenom den. När jag kom till eken cupbilderna från 2008 kunde jag inte behärska mig; allt brast och tårarna flödade. Jag lyckades återhämta mig, och kom till bilden en bild på mig, liggandes och mysa på handbollsplanen, och med texten att jag hade 100% träningsnärvaro. Jag var så lycklig! Jag saknar den tiden så mycket! Jag saknar handbollen och laget vi hade då, jag saknar gymnasiet och klassen, jag saknar att ha ett riktigt sommarlov - och allt som vi gjorde då. Allt är över, och det kommer inte tillbaka. Kan jag inte bara få leva om de senaste fem åren?

Hunden och jag myser i soffan med Anna Pihl på TV, vi ska gå ut i solen snart. En kopp kaffe har jag också! På vägen hem var jag galet sugen på kaffe med mjölk, men väl hemma möttes jag av en gapande tom plats där mjölken skulle stå; den var slut! I min desperation hällde jag i en skvätt havregrädde istället. Herregud va gott! Fredagslyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0