Gnocchi med svamp

Ebba stal fläskfilén som låg på diskbänken för att tina medan jag var och tränade idag, och därmed blev kvällens middag en vegetarisk historia. En smakfull och mustig sås med svamp och en liten extra touch med en skvätt vit tryffelolja - onsdagslyx!

Gnocchi med svamp
2 portioner, 15 minuter

500g gnocchi
4 champinjoner
20 cm purjolök, gärna blasten
1 vitlöksklyfta
1½ dl havregrädde
soja
vit tryffelolja
svartpeppar
smör
salt


Koka upp en stor kastrull med vatten och salt. Skiva svampen och purjolöken, smält en klick smör i en stekpanna och stek svampen lätt gyllenbrun innan du tillsätter purjolöken i någon minut. Häll på grädden, pressa i vitlöksklyftan och smaka av med svartpeppar och soja. Låt puttra lätt, lätt några minuter och lägg då i gnocchin i det kokande vattnet. Ta upp dem med en hålslev när de flyter upp till ytan och lägg dem i ett durkslag. När all gnocchi är klar vänder du ner dem i pannan och värmer upp igen. Smaka av med en skvätt vit tryffelolja och servera sedan i djupa tallrikar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är ingen fara. Jag glömde helt bort att säga hej då innan jag loggade ut också. Är så hopplös på att minnas sådant. Tack för en trevlig pratstund i alla fall :) Vi hörs snart igen hoppas jag! Kram



Förresten låter den där middagen otroligt god :)

2010-04-08 @ 07:14:01
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0