Lunch på Överjärva gård

Efter frukosten åkte jag till gymmet för att köra ett Body pump. Det var helt otroligt skönt, jag älskar verkligen att träna på förmiddagen - även om riktigt morgonträning är det jag föredrar allra mest. Efter det mötte jag upp mamma, och Ebba, vid Överjärva gård för en lunch. Överjärva gård ligger i Solna, allderlers nära vår kolonilott, mellan Ulriksdals slottsområde och Bagartorp. På gården finns får, höns, grisar och hästar, en del små butiker med försäljning av produkter tillverkade där samt antikviteter. Lite då och då anordnas marknader, ofta i samband med högtider eller med årstidsanknytning, men även andra aktiviteter och temadagar finns. En del kurser och liknande går också att underhålla sig med. Caféet har en ekologisk profil och serverar hembakta godsaker, smörgåsar och lättare luncher - för att inte tala om det goda ekologiska kaffet som jag personligen är helt såld på!


Idag frestades jag av en grillad ciabatta med chèvreost, honung och pinjenötter, och så bad jag om att få lite kyckling på - så jag precis varit och tränat och kände att lite proteiner vore bra! Mitt kycklingtillägg behövde vi inte ens betala extra för, och allting smakade fantastiskt. Att få avnjuta lunchen ute i det fina vädret på en solig uteservering gjorde ju inte det hela sämre! Mamma var även hon nöjd med sitt val; en grov smörgås med salami och brieost, och sedan slog hon till på en rabarberkaka! Ett besök hit kan starkt rekomenderas - lantlig känsla så nära stan är svårt att komma åt, men här känns det faktiskt som att man är mitt ute på vischan. Snart är vi nog tillbaka här igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0