Pågens Lant

Tredje brödet ut i den här omgången av brödtestandet är ett ljust lantbröd som levererars oskivat. Helt klart ger det en lite annan känsla att sitta där och själv skära upp brödet med en riktig brödkniv på en rustik skärbräda än att fiska upp en färdig skiva ur en påse, så där har vi helt klart någonting som jag gillar! Allra mest har brödet använts till varma mackor av olika slag. Mest lyckosamma var ett par förrättssmörgåsar med olivolja, tomathack, vitlök och musslor samt ett par lata middagssmörgåsar med smörstekta champinjoner och västerbottensost - mumma! Mamma har uppskattat de till frukost, då rostat med med smör - och en marmeladklick på helgerna, men hon är ju lite mer för ljust bröd än vad jag är! Hos mig har den varianten inte gått hem lika väl, även om jag visst var ganska nöjd när jag fick doppa min rostade ostsmörgås i en kopp te efter ett sent BodyCombat-pass förra veckan! Jag provade även en bit orostat, men den ville jag inte ens behålla i munnen - inte min grej helt enkelt! Nja, lite mer fibrer, fullkorn och färg vill jag nog ha ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0