Jag är levande!

Rubriken sätter verkligen ord på hur jag känner mig just nu; jag känner mig levande - och det var riktigt länge sen jag gjorde det på riktigt senast. Den känslan har fått mig att, sakta men säkert, börjat sakna att skriva av mig och uttrycka mig genom bloggen. Att den har fått vila i två månader, exakt på dagen faktiskt, har berott på att det inte har funnits några krafter till att skriva, ingen inspiration till matlagning, ingen kamera att fotografera med och ett behov av total frihet. Tid har gått, matlagandet repar sig, en ny mobil, med bra kamera, är inköpt och det börjar som sagt klia lite i fingrarna igen. Om det är en tillfällig come back eller ett åter igen återkommande fenomen i min vardag återstår att se, men helt klart står iallafall att den här bloggen kommer att bli mer personlig och fungera som ett rum för mig att uttrycka mig i - åtminstone till en början.

Mycket har hänt på de här två månaderna; jag har flyttat hem till mamma i Stockholm igen, och min nya uppsalalägenhet står just nu tom. Jag har lämnat SLU bakom mig, börjat läsa Kostvetenskap A, och hoppat av den kursen. Jag har fyllt 20, haft en extrem ålderskris som ännu inte riktigt är över, jag har tagit upp kontakten med gamla bekantingar, vars sällskap jag mår väldigt bra av, och jobbar nu på att ta igen förlorad tid. Jag har sakta men säkert börjat fundera på andra utbildningsvägar, i Stockholm, till hösten, skaffat ett SATS-kort som jag använder mycket flitigt tillsammans med Micki och jag har köpt en mobil med mycket bra kamera. Dock ligger sladdar och dylikt i Uppsala för närvarande, så prov från denna får ni vänta på.

Att jag, under hela den här tiden, har haft trogna besökare dagligen värmer - det trodde jag verkligen inte att jag skulle ha! Jag hoppas att ni kan fortsätta följa mig här, även om det i framtiden kommer handla mycket mer om mig, mina tankar, min nya vardag som arbetslös, min träning och sådant, och lite mindre om mat och matlagning. Jag lagar mat, och med allt större glädje - så håll ut, receptuppdateringen kommer nog igång tids nog, den också!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad roligt att du är tillbaka. Jag har verkligen saknar dig och din blogg. Ännu roligare är det att höra att du börjar må bättre. Nu kommer våren snart också och då brukar man ju få ännu mer energi! Kram på dig!

2010-02-15 @ 21:52:47
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul att din blogg är tillbaka :)

2010-02-16 @ 00:53:12
Postat av: Mikaela

har du hoppat av kost A? vad skall du göra med din lägenhet då? ;P kul att du är tillbaka iaf :D

2010-02-20 @ 10:56:07
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0