Bön- och grönsakspytt med mozzarella

Usch vad jag skäms - ännu en grönsaksmix! Någon gång i tiden köpte jag sådana, och nu måste de rensas ut. Det här var den sista. Fördelen är att det går väldigt fort, är väldigt enkelt och ger minimalt med disk. Nackdelarna är att jag känner mig riktigt lat, och på något sätt osund - trots att det bara är grönsaker! Hur som helst; ihop med ett paket förkokta bönor, vilket jag inte alls har lika mycket emot, troligen på grund av att de är mycket omständigare att tillaga själv, blev middagen ihopsvängd på ett litet kick! För att få lite fason på det hela toppade jag med mozzarella, valnötter och timjan.

Bön- och grönsakspytt med mozzarella
2 portioner, 15 minuter

400 g grönsaksmix wokgrönsaker
1 paket förkokta blandade bönor
125 g mozzarellaost
4 körsbärstomater
1 näve färsk timjan
8 valnötskärnor
olivolja
balsamvinäger
salt
peppar
oregano
basilika

Hetta upp lite olivolja i en stor stekpanna och häll i grönsaksmixen. När grönsakerna är tinade; häll i bönorna och lägg i de hela körsbärstomaterna. Låt allt bli ordenligt varmt, tillsätt färsk timjan, häll över en skvett balsamvinäger, krydda, salta och peppra. Skär mozzarellan i skivor . Lägg upp pytten på tallrikar och lägg över mozzarellan så att den börjar smälta. Servera genast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0