Avskedsträning

Nu är det gjort; jag har tagit farväl av mitt älskade Nautilusgym, och även av brunnsviken. Min "avskedstour" började ju i söndags med body pumpen - och det var ett jobbigt farväl, big time! I måndags sprang jag runt brunnsviken för sista gången. Där bjöds jag på ett fantastiskt väder och lyckades till och med få till en hyffsad tid! Rundan kändes för övrigt lång att springa, så det är var inte med lika tungt hjärta som jag tackade för mig i det sammanhanget.

I tisdags var det dags för ytterligare ett jobbigt avsked; steppen. Ingen riktig ork, och ingen motivation heller för den delen, hade jag när jag kom dit, men så fort musiken kom igår hände någonting. Energin började pumpa ut i kroppen, och jag vet inte vad den kom ifrån! En gissning lägger jag på min sushilunch - jag tränar, eller spelar, alltid bra efter en sushimåltid. Jag får en sån skön mättnadskänsla - och den består! Lite skönare kändes det dock när instruktör Jocke sa att han inte kommer leda klassen nästa vecka - då missar jag ju ingenting då iallafall! Känslan efter passet var perfekt; full av energi, glädje, go och positiva känslor - och "efter-träningen-bananen" smakade fantastikt, inköpt under stor stress på NKs saluhall.


Hejdå till gymträningen sa jag igår morse efter frukosten. Jag trotsade ösregnet och cyklade den välbekanta vägen bort till solnaanläggningen. När jag gjorde samma sak förra veckan var jag helt ensam - det var jag inte igår! Förvånansvärt mycket folk för att vara en vardagsförmiddag. Så många ovana övningar som möjligt försökte jag få in - för att uppnå maximal träningsvärk, det längtade jag efter. Nu sitter jag här, dagen efter, med en grotesk träningsvärk i magen och ryggen, ja runt om hela bålen faktiskt. Rumpan och hela benen känner också att de lever - tro mig. Bara armarna varkar ha klarat sig, men jag befarar att de kommer ge sig till känna senare ikväll eller imorgon, då jag för övrigt planerar att besöka min nya granne; Friskis & svettis Ultuna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0