Helgrapportering

Ännu en helg börjar närma sig sitt slut. Fredagskvällen spenderades med jobb till 21, och därefter tidigt sänggående. Att jobba fredagskvällar är någonting som jag faktiskt uppskattar; alla är på extra gott humör, det börjar klasser redan från 15:30 så det kommer folk hela tiden och vi stänger redan klockan nio - kalas ju!

Igår tränades det; Staffans underbara CyclingPulse på SATS Stadshagen var det som gällde - jag blir en väldigt lycklig människa efter det! Även lite mindre upphetsande axelrehabsövningar hanns med. Efter det låg jag bara och kurade i soffan med hunden och veckans avsnitt av Big Brother - ungefär det räcker min helgenergi till numera! Till slut kändes det som ett svek mot det fina vädret att ligga med nerdragna persienner under en filt så vi gav oss ut på en 90 minuters promenad i blåsten - riktigt skönt! Väl hemma kolapsade ja åter igen i soffan, fast nu i sällskap av mor, och efter någon timme insåg jag att mina matlagningsambitioner för kvälle inte var vidare höga; det stod hämtpizza på menyn. Sen somnade jag som ett litet barn, ett mätt och nöjt litet barn.


Morgonens hundpromenad bjöd på premiärdopp! Ebba rusade i vattnet nere vid Edsviken, trots att isen låg kvar till viss del. Tokhund! Jag väntar nog några månader med att ta mig i. Miniutflykt med mor med uppdrag möbeljakt stod för övrigt på schemat; jag saknar fortfarande både köksbord, stolar, soffbord och TV till min lilla lya! Ingen större lycka hade vi med oss och vi strandade istället på Ulriksdals trädgårdscafé med linssoppa och morotskaka - mumma! Söndagens sista timmar ska nu ägnas åt lite studier och matlagning. Imorgon väntar föreläsning, laboration och därefter jobb till 22 - vi ses i nästa liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0