Efter BodyCombat...

Söndagens pass var magiskt - jag njuter fortfarande av den endorfinvåg som jag surfar på! Vad jag även känner av, minst sagt, är träningsvärken! Ny träningsform ger träningsvärk, det var jag beredd på, men jag trodde inte att det skulle bli så farligt i det här fallet. Fel hade jag! Igår hade jag en dödlig träningsvärk. Hela ryggen, främst övre delen, kändes som att jag hade en enormt svidande solbränna som någon ständigt slog på med en flat hand, och mor sa att jag var spänd som en fiolsträng, och kring revbenen var smärtan så stor att jag inte kunde ta ett djupt andetag utan att grimagera. Idag är det värre. Jag älskar träningsvärk, men det här är på gränsen. Lite Ashtangayoga i kväll kommer nog mjuka upp en del!

Jag söker jobb, utbildningar och allt där emellan just nu. Men vad ska jag bli? Följa någon form av dröm, välja en väg som garanterat ger bra jobb eller ta något helt random och hoppas på att finna något jag inte viste fanns? På Efter tio intervjuas just nu en medicinjournalist - bra kombination av mina intressen och kall?

Det är nog skriva jag ska göra, det är verkligen det jag tycker om, men finns det några jobb? Är det någon idé? Jag vill inte labba mer, nono, men jag vet inte om jag vill släppa naturvetenskapen helt. Ge mig inkörsportar!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Träningsvärk är härligt, men som du säger finns det faktiskt gränser. Själv känner jag det som att jag har två tegelstenar inopererade i vaderna efter ett löparpass med massor av extra styrkeövningar för benen inlagda. Dock var detta i fredags!!! Snacka om att det håller i sig.



På tal om utbildning så vet jag hur svårt det kan vara. Jag tycker att du ska följa dina drömmar och göra det som känns rätt. Lätt att säga, jag vet! Du är ju väldigt duktig på att skriva, av det jag sett här på bloggen. :) Jag hoppas att du kommer fram till något bra. Hur går det med jobbansökningarna?

2010-03-23 @ 11:53:58
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: MICKIS

Det låter som en bra idé! Kan jag ge mig själv träningsvärk och så kan vi jämföra med den du skriver så vackert om ^^

2010-03-24 @ 13:40:23
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/
Postat av: Molly

poppius har bra kurser. kolla in deras hemsida, kanske är något för dig :) lycka till med ditt val av utbildning :) kram

2010-03-24 @ 15:35:11
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Sv: Tack snälla! Vad glad jag blir :)

2010-03-25 @ 07:04:26
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0