Kycklingspett någon?

Morgonens minus: fågeln som tillhör grannarna över oss. Fågeln som bor i rummet över mig och som visslar, kluckar, knackar, skriker och pratar från att familjen går upp strax före klockan sex. Länge har jag funderat över att inta skepnaden av en ond människa och göra processen kort, men jag har ännu inte tagit steget och bjudit in till grillmiddag. Imorse var det dock nära...

Morgonens plus: alla trottoarer i Bergshamra var plogade, trots all nysnö! En eloge till alla plogbilsförare som förgyllde min morgon - choklad med vispgrädde till er!

Igår, efter boxpass och ljuvlig lunch med Micki, for mor och jag till Uppsala. Nu står alla mina kläder och min mat i flyttkartonger här i hallen, och det är med blandade känslor jag tittar på dem. Glädje och lättnad över att vara hemma på rikgit, att ha kläder att ha på mig och mina älskade matvaror att jobba med i köket. Vemod, besvikelse, och lite sorg, över att jag har gett upp och flyttat hem. Lägenheten är toppen, och jag älskade att ha mina egna lyxiga matvaror att använda varsamt, experimentera med och hålla ordning ibland, men var sak har sin tid - det var inte dags för mig att bo ensam ännu. Det kommer en tid, senare, då jag får bo ensam i en underbar lägenhet med mina högt älskade produkter, möbler och redskap - en tid då jag också kan njuta utav det.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag förstår att det känns vemodigt att flytta hem, men du har verkligen inte gett upp. Du har snarare gett dig själv en ny chans att starta om i livet och det är bra :)



Jo, jag har hört ett par till som blir lite trötta och liksom slöa i kroppen efter yogan. Jag fundear på om det blir annorlunda om man yogar på morgonen. Jag har bara kört kvällsyoga och det är världens sömnpiller.

2010-02-18 @ 13:14:43
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag glömde förresten att fråga om det blev något Blogger BootCamp för din del?!

2010-02-18 @ 13:44:34
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vad roligt att du skriver! :) ännu skönare att höra att du får krafter tillbaks. och som sagt så önskar jag att jag kunde vara med er och träna!! trots att jag är utan sällskap så går det faktiskt mycket bra, har hittat en kompis på spinningen tror jag, och är tjenis med en städare! :D Haha! Han städar på barnens skola också.. that's why.. ;)

2010-02-18 @ 14:10:37
URL: http://ignitoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0