Valnötsoljestekt biff med quinoa

Inte en gång sen jag flyttade hit har jag serverat mig själv en riktig sallad till maten; det blir liksom inte av att göra det till en person. Idag, lördag som det är, tog jag mig själv i kragen och blandade ner lite av allt jag hittade i en skål och blandade om - en underbar och fräsch sallad var född! Saltå kvarns quinoa och en ryggbiff stekt i min underbara valnötsolja fick göra min färgglada skapelse sällskap på tallriken under min lördagsmiddag - vilken jag åt i min ensamhet medan klasskamraterna har kalas på kåret.

Valnötsoljestekt biff med quinoa
1 portion, 20 minuter

1 portion quinoa
1 ryggbiff
valnötsolja
svartpeppar
salt
olivolja
½ avokado
½ rödlök
½ gul paprika
5 cm gurka
1 tomat
3 romansalladsblad
crema di balsamico


Börja med att sätta igång quinoakokningen - läs på förpackningen om hur du går till väga. Skär avokado, tomat och gurka i små träningar och paprikan i små bitar. Skiva löken tunnt, riv salladsbladen och blanda sedan ihop alla grönsaker i en skål med olivolja och lite salt. Hetta upp valnötsolja i en panna. Krydda biffen med salt och svartpeppar och stek den sedan i oljan - några minuter på varje sida, men det är en smaksak hur blodig eller välstekt den ska vara! Lägg upp salladen, quinoan och köttet på en tallrik och dekorera hastigt med crema di balsamico.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0