Tonfisk- och pestopasta

Pesto har jag länge varit sugen på, så när vi var och handlade sist, mor och jag, köpte jag mig en burk. Detta trots att jag är emot denna typ av färdigproducerade produkter - jag vill göra allting själv! Tyvärr fungerar det inte så nu, jag har inte råd helt enkelt, och färsk basilika kan jag inte ha här. Min nya tillvaro märktes även av i tonfisken; Sweas burkmat ser fräschare ut än den budgettonfisken jag köpt åt mig själv - smaskens. Trots det väldigt oaptitliga utseendet, vilket kan undvikas med tonfisk av bättre kvalitet, var det ljuva smaker som mötte min gom. Snabbpasta när det behövs som bäst, med andra ord!

Tonfisk- och pestopasta
1 portion, 10 minuter

1 portion pasta
1 burk tonfisk i vatten
1-2 msk pesto
svartpeppar
chilipulver
basilika
salt


Koka pastan al dente enligt anvisningarna på förpackningen. Blanda Pesto, tonfisk, kryddor och basilika, fryst i mitt fall, i en skål och värm det sedan i en stekpanna under tiden som pastan kokar. Häll sedan av pastan och blanda den med tonfiskröran i pannan. Servera i en djup skål och ät med gaffel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0