Sovmorgon, det är bra grejer det!

Igår kväll satt jag uppe tills jag såg i kors och knappt kunde uttala mitt eget namn korrekt. Motiveringen: jag har ju sovmorgon imorgon, jag kan plugga halva natten om jag vill! I morse vaknade jag runt klockan sex, då larmet brukar tjuta. Min första tanke: sovmorgon, super! Då kan jag plugga halva förmiddagen! Upp och ut med en väldigt trött och oförstående hund; "hon sa ju att vi skulle sova länge idag?". Med en termos kaffe framför mig, gjord med presson jag fick av Gertrud, ska nu flitens lampa lysa!

Till mamma; jag såg att du hade ringt först när jag skulle gå och lägga mig - och jag insåg att du inte ville ha kontakt med mig vid den tidpunkten på dygnet. Men tack för att du ringde, jag trodde faktiskt att du hade glömt bort att jag fanns här uppe någonstans. Puss!

Till mormor, eventuellt via morfar & Inga eller mamma; jag har fått ditt brev, och jag blev jätteglad och är djupt tacksam! Att jag inte har ringt dig beror på att jag tänker att jag ska ha tid att prata när jag väl ringer upp och inte bara säga tack och lägga på - den tiden har inte funnits. Jag ber verkligen tusen gånger om ursäkt - jag ska bli ett bättre barnbarn, så fort jag får tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0